Dropshipping je pojmem, který se v podnikatelském segmentu vyskytuje poměrně často. Spousta lidí však ale netuší, co si pod tímto výrazem představit. Jestliže do této skupiny čtenářů patří také, přinášíme vám poměrně jednoduché vysvětlení, včetně shrnutí hlavních výhod a nevýhod dropshippingu.
Význam slova dropshipping
Tento pojem, potažmo obchodní model k nám dorazil až z daleké Ameriky. Představit si pod ním můžete následující. Prodejce nakupuje od velkododavatele nebo samotného výrobce produktů. Ty nabízí svým zákazníků, avšak daným sortimentem nedisponuje na svém skladu.
Laicky řečeno taková situace vypadá následovně. Zákazník si objedná z internetového obchodu výrobek od prodejce. Ten tuto objednávku pošle dodavateli, který zboží také vyexpeduje. Prodejce zaplatí produkt dodavateli za velkoobchodní cenu a zákazník prodejci uhradí maloobchodní cenu. Rozdíl cen zbývá prodejci.
Výhody dropshippingu
Z výše uvedeného asi jasně vyplývá, co je hlavním kladem dropshippingu. Prodejce nemusí držet spoustu zboží na skladě, tudíž v prvopočátku podnikání nemá ani příliš velkou investici do takového businessu. Obvykle máte možnost obdržet i napojení vlastního internetového obchodu na systém dodavatele, takže je hned na první pohled zřejmé, jaké položky jsou skladem a jaké nikoliv.
Žádná práce s balením zakoupených výrobků a jejich následnou expedicí. Pokud někdo zvolí obchodní model dropshipping, všechny tyto procesy automaticky odpadají.
Takový prodejce pak může věnovat svůj ušetřený čas spíše tomu, aby svůj internetový obchod dostatečně prezentoval a zviditelnil v online světě. Protože právě přísun dostatečného množství návštěvníků, potažmo zákazníků je tím správným cílem
Nevýhody dropshippingu
Počítat je třeba s tím, že i když se prodejce zbaví všech expedičních procesů souvisejících s dopravou zboží na místo určení, stejně za takové služby musí zaplatit velkododavateli. Prodejem zboží však povinnosti prodejce v žádném případě nekončí.
Za nevýhodu lze považovat například to, že v případě reklamace musí všechny náležitosti řešit prodejce. Obdobný model nastává i v situaci, že zákazník využije možnosti vrátit produkt do čtrnácti dnů. Pak takový výrobek pochopitelně zůstane prodejci a nikoliv dodavateli.
Pokud jde o prezentaci informací na internetu, není vhodné, když má dané zboží stejný popis v několika internetových obchodech naráz, jež využívají dropshipping. To se negativně promítá do celkového hodnocení vyhledávačů a pak může být celkem práce prosadit ve virtuální světě svůj e-shop.
Dropshipping ano či ne?
Dropshipping je specifickým obchodním modelem, který se sice na první pohled může zdát hodně snadný, abyste z něj však udělali ziskový proces, musíte pro to udělat spoustu dalších věcí v oblasti internetového podnikání. Takže tato volba je určitě na zamyšlenou.