Každý kdo se rozhodl začít podnikat, nebo už podniká by měl myslet na propagaci firemní značky. Jednou možností jak toho docílit je založit si na firemním webu blog. Co je vlastně blog? Blog je druh internetové prezentace, který je tvořen články nebo videi (vlogy), které mohou být rozděleny do více kategorií.
Firemní blog je důležitou součástí firemních webových stránek. Proč? Kvalitní firemní blog je marketingovým prostředkem propagace firmy, který může přitáhnout nové zákazníky. Firemní blog také napomáhá budování silnější značky a jejímu zviditelnění. Blog také upevňuje vztah se stávajícími zákazníky.
Aby firemní web našli na internetu zákazníci, je potřeba pracovat na SEO (neboli optimalizaci pro vyhledávače). Do blogu lze neustále přidávat nové příspěvky, které obsahují relevantní klíčová slova, která rozšíří firemní cílovou zákaznickou skupinu. Z blogu lze také jednoduše odkázat na webové stránky firemního e-shopu a tím motivovat zákazníky k nákupu.
VZHLED BLOGU
V případě firemních blogů je potřeba mít vlastní web s redakčním systémem. Pokud ,,0má firma web s vlastním redakčním systémem, může ho správce webu nainstalovat. Velkou část webhostingu nabízí redakční systémy automaticky.
Blog může být psaný nebo natočený na video. K náležitostem blogu patří správná gramatika a vhodný titulek, nelze ani opomenout profesionální formátování, grafiku, obrázky a nebo štítkování článků.
Čtenář by se měl v příspěvcích dobře orientovat. Proto je lepší vytvářet kratší odstavce a do textu vkládat zvýrazněná slova nebo větná spojení. Nelze zapomenout na podnadpisy a odrážky. Chybět by neměla ani zajímavá informativní grafika a obrázky. Nesrozumitelné informace, fotografie ve špatné kvalitě nebo matoucí formátování mohou článkům hodně uškodit.
Není na škodu si blog roztřídit do sekcí a rubrik a do nich pak postupně přiřazovat jednotlivé příspěvky. To napomáhá nejen přehlednosti ale i rozmanitosti blogu.
OBSAH BLOGU
Na začátku je dobré si říct co od blogu firma očekává. Kdo budou čtenáři, jaká bude cílová skupina? Pokud je cílem podpořit podnikání, které zákazníky chce firma zaujmout? Cílem blogu je vzdělat a poučit. Lze také ale čtenáře pobavit nebo jim představit něco nového, ať už se jedná o firemní produkt nebo o nový úhel pohledu na danou problematiku.
I když je blog firemní, neměl by obsahovat pouze „suché“ popisy firemních školení nebo akcí. Návštěvníkům lze nabídnout zajímavé informace a statistiky a popis firemních novinek. Blog by měl nabízet hodnotný obsah, z něhož si návštěvník něco odnese. Ať se jedná o novou informaci, radu, nebo vhled do odborné problematiky. Jde o to ukázat co firma umí a v čem vyniká. Postupně se díky blogu může firma stát autoritou v daném oboru. Také lze blog doplnit o rozhovory, FAQ, soutěže nebo slovník pojmů.
Kde brát inspiraci? Je dobré zaznamenávat si průběžně během týdne nové nápady, procházet diskuse a komentáře na relevantních internetových stránkách a sociálních sítích. Je také užitečné sledovat firemní konkurenci.
KOHO OSLOVIT A JAK ČASTO PUBLIKOVAT PŘÍSPĚVKY?
Efektivní je oslovit firemní e-mailovou databázi. Je dobré oslovit jak stávající klienty, tak i stávající zákazníky.
Příspěvky by měly na blogu vycházet pravidelně, v rozmezí jednoho až dvou týdnů. Díky tomu se udrží zájem čtenářů, kteří se budou na nové příspěvky těšit. Vždy je lepší mít několik článků vytvořených předem, aby se přispěvatel blogu nedostal pod tlak. To by mohlo vést k nižší kvalitě článků. Upozornění na každý nový článek se dá také sdílet na firemních sociálních sítích, což je ideální řešení pro obě firemní platformy.
JAKÉ PŘEKÁŽKY JE NUTNÉ PŘI VYTVÁŘENÍ BLOGU PŘEKONAT?
K úpadku firemního blogu dochází když ochladne prvotní zájem a nadšení z tvorby blogu. Také se může stát, že nebyl vybrán dostatečný počet lidí, kteří by se psaní blogu věnovali. Také se může objevit špatná komunikace mezi správci blogu a těmi, kteří mají k daným tématům co říct.
Publikování je v dnešní době zásadní i pro firemní oblast ať už na sociálních sítích nebo na firemním blogu. Proto je dobré se zamyslet, zda jedním způsobem jak podpořit firemní podnikání, by nemohla být tvorba firemního blogu.