Jak úspěšně podnikat v roce 2023?

Právě se nacházíme v období, kdy začít podnikat by se mohlo zdát riskantní. Pravděpodobně bude trvat měsíce, než se trh přizpůsobí vlivům, které otřásly světovou ekonomikou, a podnikatelům mohou měsíce připadat jako roky.

Ale při dodržování správných postupů mohou podnikatelé přežít a prosperovat v jakémkoli ekonomickém scénáři. Zde jsou čtyři věci, které může podnikatel udělat, aby své podnikání posunul kupředu jak v roce 2023, tak i letech následujících.

Zkušenosti z náročnějších časů

Rozkolísaná ekonomika představuje jedinečnou příležitost k přezkoumání podnikatelského plánu. Jak se změnil trh? Čelí firemní zákazníci výzvám, které vytvářejí nové příležitosti pro firemní řešení? Jak nové podmínky mění podnikatelské předpoklady a jaká opatření musí firma přijmout v reakci na ně?

Podnikatel by měl kriticky zhodnotit plán rozvoje produktu. Je nyní čas na obrat, nebo na agresivnější přístup k současným firemním plánům? Je potřeba si stanovit priority funkcí s nejvyšší marží, které jsou dosažitelné v příštích dvanácti měsících. Podnikatel by měl vyřadit projekty, které se do tohoto seznamu nedostanou, a podle toho změnit přidělení zdrojů. Tím se dostáváme i k přehodnocení cen. I když inflace klesá z nejvyšších úrovní za posledních čtyřicet let, náklady na suroviny a dopravu stále rostou. Jaký dopad bude mít na firemní zákazníky, pokud alespoň dočasně podnikatel upraví ceny nebo přidá příplatky, aby se tyto náklady kompenzovaly?

Tento rok byl náročný na nábor zaměstnanců. Mnoho společností už našlo talenty, které mohlo získat. Pokud existují zaměstnanci, kterým by se lépe dařilo v jiné práci, je nyní čas je propustit. Takové korekce se firmě vyplatí.

Držte si hotovost

Investoři kapitálu se stahují. Ve třetím čtvrtletí například kleslo financování startupů v USA a Kanadě meziročně o 50 %. Ocenění firem se snižuje napříč všemi obory. 

Počkejte s novými projekty, dokud se situace na trzích nevyrovná. Odložte všechny kapitálové výdaje. Pokud je to možné, využijte hybridní pracovní model, abyste snížili náklady na nájem a další kancelářské výdaje. Zřiďte si virtuální sídlo. Pokračujte v používání služby Zoom nebo Google Meet. Takto se lze vyhnout zvyšování cestovních nákladů. Znovu projednejte poplatky a podmínky s poskytovateli služeb. Hledejte úvěrové podmínky u klíčových dodavatelů.

Vyjděte vstříc zákazníkům

Jak se za posledních 18 měsíců změnily obchodní potřeby firemních zákazníků? Existují výhody firemního řešení, které mají nyní uznávanější hodnotu? Téměř každý podnik, od korporací až po startupy, byl například nucen se znovu učit lekce z řízení dodavatelského řetězce. Firmy, které mohou svým zákazníkům pomoci dělat lepší obchodní rozhodnutí na základě umělé inteligence (AI), snížit náklady zlepšením řízení zásob nebo se chránit před scénáři vyprodání zásob tím, že identifikují a naváží vztahy s novými, lokálnějšími zdroji dodávek, budou mít výhodu.

Vstřícná firemní kultura přitahuje vhodné talenty

Firemní kultura může být přínosem nebo přítěží. Vstřícná kultura pomáhá klíčovým uchazečům o zaměstnání říci ano. Nalezení zainteresovaných stran, které jsou v souladu s hodnotami vašeho týmu, výrazně zvyšuje šance, že takoví zaměstnanci ve firmě zůstanou v dobrých i zlých časech.

Se správným smýšlením a cílevědomým přístupem může podnikatel z roku 2023 udělat rok, kdy bude usilovat o rozvoj a prosperitu. 

 

Rate this post

Zveřejnit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *