Nepodceňujte zákaznickou podporu

Pokud cokoliv prodáváte nebo nabízíte služby libovolného charakteru, snažíte se svým zákazníkům dopřát maximum. A jednou z takových věcí může být i zákaznická podpora. Poptávka po ní je čím dál častější, a proto se stále více firem zaměřuje na její celkové vylepšení a profesionální poskytování.

Jestliže uvažujete o zákaznické podpoře pro své klienty, určitě se vám bude hodit několik základních rad, jak tento servis vypracovat k naprosté dokonalosti.

Začněte patřičnou odborností

Vaším prvním úkolem by mělo být osazenstvo zákaznické nebo chcete-li technické podpory. Volte pouze zkušené odborníky, jež danému oboru dokonale rozumí. A to především v okamžiku, kdy takovou službu nebudete poskytovat přímo vy osobně, ale budete se snažit vytvořit si tým lidí.

Další věcí by měl být styl komunikace se zákazníkem. Snažte se být co nejvíce lidští. To znamená žádné ohrazené fráze a robotické vyřizování dotazů. Vsázejte v tomto směru na přirozenost, upřímnost a lidskost. Zákazník takový přístup dozajista vycítí, a hlavně pozitivně ocení. I to může zvednout skóre vámi plánované zákaznické podpory.

V žádném případě nepodceňujte dostatek lidí na zákaznické lince, jež by měla odpovídat tomu, aby došlo k uspokojení volajících v co nejkratší době. Určitě zapomeňte na robotické hlášky a rovnou směřujte telefony na technickou obsluhu.

nicolagiordano / Pixabay

Efektivní systém zákaznické podpory

Ideálně, když si necháte vytvořit nebo využijete systém vhodný pro evidenci zákaznické podpory a přerozdělování jednotlivých požadavků. V takovém systému mohou být evidovány i správné odpovědi, takže zákazníkovi obratem přednese tu správnou radu. Zároveň si díky takové věci uděláte větší pořádek v péči o jednotlivé klienty. Zkrátka použijete nástroj sloužící pro zefektivnění zákaznické linky.

A pokud byste náhodou poskytli špatnou informaci, nevěste hlavu a přiznejte svou chybu. I to mohou někteří zákazníci ocenit a vy se z takových přešlapů budete učit. Mnohdy se vyplatí požádat klienta třeba i anonymně o zpětnou vazbu, abyste měli přehled o tom, zda se vývoj a vedení klientské podpory ubíráte tím správným směrem.

Poslední rada bude asi jednou z nejcennějších. Snažte se svým zákazníkům pomáhat a vše co slíbíte, tak to splňte. Teprve pak zvyšujete prestiž své značky a pracujete na jejím kladném budování. Těchto pravidel se při provozování technické podpory držte nejenom vy, ale předneste je i svým zaměstnancům, kteří je musí do nejmenšího puntíku ctít a dodržovat.

Ohodnoťte

Komentáře:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *