Reklamní a propagační firemní předměty

Zajímá vás, které reklamní a propagační firemní předměty si můžete odečíst v daňovém přiznání? V dnešním článku se podíváme na to jaké a za jakých podmínek.

OpenClipart-Vectors / Pixabay

Reklamní firemní předmět, který chceme darovat svým zákazníkům, musí podle zákona o daních z příjmů splňovat tyto kritéria:

  • hodnota do částky 500 Kč bez DPH,
  • opatřený naší obchodní nebo firemní značkou, ochrannou známkou nebo názvem propagovaného předmětu či služby,
  • není předmětem spotřební daně.

Pokud splníme výše uvedené podmínky, tak náklady na pořízení těchto reklamních předmětů jsou pro nás daňově uznatelné pro daňové přiznání. A pokud je příjemce fyzickou osobou, tak u tohoto reklamního předmětu nemusíme platit daň z příjmů.

Podle daňového zákona také nemusíme odvádět DPH, pokud darujeme předmět, při splnění kritérií, že je v rámci naší ekonomické činnosti a jeho cena nepřesahuje částku vyšší než 500 Kč. Navíc si u těchto dárků můžete při jejich pořízení uplatnit nárok na odpočet DPH.

Rate this post

Zveřejnit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *