Každý začínající podnikatel určitě chce, aby se jeho business rozjel na plné obrátky a přinesl mu náležitou odměnu v podobě zisku. Takové přání není ničím nereálným a má jej asi jakýkoliv živnostník. Jenže, i když máte nastavený vynikající podnikatelský plán a přijdete s něčím opravdu zajímavým, nic nejde samo. V tomto směru byste měli být trochu aktivní a něco pro to udělat.
Pomoci vám může vhodně zvolená propagace, ať už půjde o sortiment nebo službu. Jestliže nemáte úplně reálnou představu do čeho se pustit, přinášíme vám základní inspiraci, které je vhodné se držet.
Začněte tradičním tiskem
I když současný svět doslova žije internetem, přesto byste neměli zapomínat na klasická tištěná periodika, letáky a podobné věci. Spousta lidí stále dává přednost těmto informačním zdrojům. Pokud jde o papírovou reklamu, tak je vhodné cílit minimálně na blízké okolí nebo potenciální klientelu.
V tomto směru se kreativitě meze nekladou. Někdy je dokonce lepší nějakým nápadem šokovat veřejnost. Ohromit a zaujmout lze odlišnými způsoby. I agresivní reklama má ve světě propagace své neoddiskutovatelné místo. Stačí třeba jen zvolit nápaditou grafiku a kreativní podání obsahové části.
Propojení internetu a reklamních předmětů
Je naprosto zřejmé, že internet byste neměli v žádném případě podceňovat. Právě tam narazíte na spoustu potenciálních zákazníků a širokou klientelu. Nechte si vytvořit webové stránky, prezentujte se na Facebooku, Instagramu, Twitteru a jiných sociálních sítích. Tento svět se pak snažte propojit s tím hmotným.
A to třeba prostřednictvím reklamních předmětů, jimiž budete obdarovávat své blízké, kamarády, a hlavně zákazníky a obchodní partnery. Na mysli máme tužky, flashdisky, trička a podobné věci související s vaší činností. Právě na tyto propagační materiály prezentujte své webové stránky a účty na sociálních sítích. Tímto způsobem můžete povědomí o svých aktivitách roznést do velkého okolí.
Vybírejte si konkrétní skupiny lidí
Jestliže je váš business zaměřen na vybrané klienty, pak se je nebojte oslovovat prostřednictvím přímých kanálů. Neplýtvejte časem a prostředky při obecné propagaci a cilte na konkrétní reklamu, jež se vám stane přínosem.
Hodně zajímavým způsobem je prezentace na společenských událostech, výstavách, konferencích a podobně. Právě tam si můžete otevřít svůj stánek nebo jen tak vyrazit na návštěvu se zásobou propagačních materiálů, které budete rozdávat.
Nemyslete si, reklama je v současné době téměř naprostou nezbytností a v případě jakéhokoliv startupu je vhodné ji považovat za nepostradatelný prvek úspěšného marketingu.