Jak podnikat se zaměstnanci?

Zaměstnanec je nedílnou součástí každé firmy. Pokud svou společnost vedete v rodinném ruchu, je to jako jeden z dalších členů vaší rodiny. Od tohoto člověka vyžadujete maximální nasazení a obětavost pro danou věc. Jenže, jak takového pracovníka nalézt? A jak podnikat se zaměstnanci? Někoho, na koho se budete moci spolehnout, kdo bude svou práci odvádět dobře a v tom nelepším případě bude dýchat pro vaši firmu?

Kde hledat pracovní sílu

Nežli se dostaneme k tomu, jak se připravit na pracovní pohovor s potenciálními zaměstnanci, je důležité takové lidi vůbec někde najít. Nabídnout jim příležitost pracovat ve vaší společnosti a stát se její nedílnou součástí. Ano, jednou z variant je samozřejmě vypsání inzerátu, který ještě donesete na úřad práce nebo předáte personálním agenturám. Jenže, kdo by měl čas odpovídat následně na spoustu inzerátů, mezi nimiž povětšinou bývá spousta těch, o něž nestojíte?

Lepší je zaměřit se na ty, koho opravdu hledáte. K tomu mimo jiné lze využít nejrůznějších pracovních portálů na internetu. Dnes jsou navíc populární i sociální sítě, popřípadě „pracovní“ sociální sítě. Mezi nimi jednoznačně vede LinkedIn. Právě prostřednictvím ní se o daném člověku z oboru dozvíte spoustu informací, od jeho studia, přes mnohaletou praxi, až po práci na libovolných projektech.

Alternativou se mohou stát i ostatní služby podobného rázu, přes které se lze dopracovat k zodpovědnému zaměstnanci.

  • JobAngels
  • InHiro

Poslední možnou alternativou je také odporučení od kolegů z oboru, popřípadě možnost přetažení schopného pracovníka od konkurence.

Tip na článek zde: Možnosti podnikání při zaměstnání

Proklepněte si potenciálního kandidáta

Jestliže se dopracujete k seznamu vhodných lidí na vámi nabízenou pracovní pozici, určitě si s každým z nich budete chtít sednout, poznat jej blíže a vyzpovídat. Právě na základě takového pohovoru si uděláte lepší obrázek o dané osobě. Rozhodně je to přínosnější než pouhé pročítání zaslaných životopisů.

rawpixel / Pixabay

Nežli takového člověka pozvete k sobě do firmy, zaměřte se na vytvoření otázek prověřujících potenciálního zaměstnance. Cilte na jasná témata, vyžadujte konkrétní technické odpovědi, domáhejte se praktických příkladů a zmínkách o plně fungujících projektech. Zabrousit můžete také k osobnímu životu, i když ten by při pohovoru neměl hrát v podstatě žádnou roli a člověk není povinný sdělovat vám bližší informace o svém soukromí.

Jestliže v tomto směru nejste dostatečně zběhlí, máte dnes možnost najmout si personalistu, jenž vám s tímto procesem pomůže od A až do Z. Vy pak můžete být jen tichým pozorovatelem takového pohovoru, ze kterého si odnesete svůj osobní pohled na lidi.

Nepodceňujte výběr vhodného zaměstnance, protože špatnou volbou ztrácíte nejenom svůj drahocenný čas, ale také ušlý zisk.

Rate this post

Zveřejnit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *