Kdo je to influencer?

S pojmem influencer se lze na současném internetu setkat stále častěji. Za tímto označením se ve své podstatě může skrývat i podnikatelský záměr a práce, která bude slušně vydělávat. Jestliže chcete mít povědomí o výrazu influencer a rádi byste věděli, jak tyto osoby vydělávají, začtěte se do následujících řádků.

Influencer jako vlivný uživatel

Slovo influencer je přisuzováno lidem, kteří mají v prostředí internetu velký vliv na ostatní uživatele. Obvykle jsou to osoby, jež si vytvořili poměrně velkou komunitu lidí kolem sebe v rámci dané sociální sítě, ať už je to kanál YouToube, Instagram, Twitter a další. Právě v sociálních sítích díky svému prezentovanému obsahu získávají široké publikum v řádu tisící, desetitisíců až statisíců uživatelů, jimž mohou předávat libovolné informace.

Influencer svým způsobem může ovlivňovat své publikum, které se často řídí jeho radami. Ovlivňuje chování uživatelů a přirozenou cestou si získává jejich důvěru.

Úspěšný influencer má tedy za sebou bohatou skupinu příznivců a je v podstatě jedno, čemu se věnuje. Na internetu můžete takových vlivných osob nalézt stovky. Jsou to lidé, kteří propagují výroby, připravují recenze, vykládají o sportu, malování a jiných zálibách nebo jen natáčí komická videa a zaplavují internet originálními fotografiemi. S trochou umu a šikovnosti se může stát úspěšným influencerem v podstatě kdokoliv, kdo je schopen získat si důvěru a pozornost lidí po celém světě.

Jak vydělává influencer?

Nyní se ale pojďme dostat k té podstatné části, jak vlastně takový influencer vydělává peníze? Velice snadno. Obvykle je to tak, že v rámci svých videí, fotografií a příspěvků prezentuje výrobek některé ze společností, která mu za takovou služby nabídne finanční ohodnocení. To se pochopitelně zvyšuje s úspěšností a popularitou influencera. Čím více budete mít příznivců, tím každopádně lépe.

Mnozí influenceři se snaží nabízet komerční věci ve spojení se svým oborem, aby jakoukoliv nevhodnou reklamou zbytečně neodrazovali své uživatele od sledování jejich kanálů.

LoboStudioHamburg / Pixabay

Novodobá oslovení na internetu

Influencer však není jediným termínem, s nímž se můžete setkat na internetu. Velice často narazíte na další tři nové pojmy, jejichž význam vám trochu více přiblížíme.

Je to například Trendsetter, což je osoba, která nějakým způsobem určuje trendy mezi lidmi. Dále je to Evangelista, jež mezi lidi pouští ověřené novinky a přichází s nimi mezi prvními. Zmínit bychom měli také osobu nazývanou Opinion leader. Jde o tzv. názorového vůdce neboli člověka formujícího veřejné mínění.

Ohodnoťte

Komentáře:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *