Offline evidence tržeb

Pojem offline evidence tržeb je novinkou, na kterou se chystá ministerstvo financí. Tato evidence v pozitivním směru může zasáhnout především ty živnostníky, jež podléhají evidenci tržeb EET. Tento offline režim by tu klasickou evidenci měl nahradit v plném rozsahu a přinést tak menší administrativní zátěž pro podnikatele. Jestliže jste o offline evidenci tržeb ještě neslyšeli, přinášíme vám bližší informace.

Co si představit pod offline evidencí tržeb?

Rozhodně zapomeňte na běžný model EET, jako doposud. Offline režim vás osvobodí od řady administrativních povinností a ve výsledku po vás bude vyžadováno podstatně méně věcí než doposud. I přesto se nevyhnete alespoň základním postupům, jež musíte dodržovat.

Například účtenku musíte vydávat nejpozději v čase uskutečnění platby. Musíte prezentovat informaci o realizaci evidenčních tržeb, máte povinnost oznámit správci daně informace o provozovnách a jste nuceni dělat storno platby, když je třeba.

Těšit se můžete především na to, že evidované tržby lze nahlásit jednou za tři měsíce, tedy čtvrtletně. Buď v papírové nebo v elektronické podobě.

I když přejdete do režimu offline evidence tržeb, musíte stále na účtenkách uvádět alespoň minimum informací.

  • Celková částka a datum přijetí platby
  • Označení provozovny
  • Identifikační číslo podnikatele

Kdo může využít offline evidenci tržeb?

Jestliže se nyní radujete, že klasické EET zahodíte a pustíte se do offline evidence tržeb, možná pro vás nyní budeme mít trochu hořké zklamání. Tento způsob evidence je samozřejmě přístupný pouze vybraným typům živnostníků, jež splňují níže uvedené náležitosti.

  • Nejste plátci DPH
  • Jste poplatníkem daně z příjmu fyzických osob
  • Nemáte více, jak dva zaměstnance
  • Vaše tržby v hotovosti za 12 měsíců nepřesáhnou částku 200 000 Kč
stevepb / Pixabay

Pokud víte, že do této kategorie spadáte, můžete se začít radovat. Ti ostatní mají bohužel smůlu. Jestliže máte zájem o offline evidenci tržeb, neměli byste opomíjet ani na to, že se k takové evidenci musíte přihlásit. Na příslušný orgán zašlete buď vyplněný tiskopis nebo dáte přednost elektronické podobě, popřípadě budete povinni využít vaši datovou schránku. Příslušné státní instituce bude samozřejmě zajímat ještě několik doplňujících informací.

Je to například údaj o vašich účtenkách, evidovaných tržbách, označení provozovny a v neposlední řadě i kontaktní údaje. Jako u každého živnostníka nesmí chybět identifikační číslo IČ.

Otázkou ale ještě zůstává, do jaké podoby Sněmovna schválí offline evidenci tržeb, zda to bude námi výše popisovaný model nebo dojde ještě k nějakým úpravám, jakými jsou například maximální hotovostní částky a podobně. Rozhodně vývoj offline evidence tržeb sledujte, ať na ně popřípadě můžete zavčasu zareagovat.

Rate this post

Zveřejnit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *