Sociální sítě v podnikání

Ještě do nedávné doby byla nejlepší propagací jakéhokoliv podnikání tištěná reklama. Doporučení lidí, inzeráty v novinách, rozdávání letáků a podobné věci. To samozřejmě i nadále zůstává. Do popředí zájmu se však před několika lety dostaly zcela jiné kanály, a to ty virtuální.

Jsou to sociální sítě, jež se pro živnostníky a firmy staly doslova dokonalým prostředkem a pro mnohé dokonce bezplatnou propagací. Prezentovat své služby a produkty můžete v současnosti bez přehnaných vstupních nákladů a investic. Na sociálních sítích to jde.

Začněte Facebookem…

Dalo by se říci, že pokud nevlastníte žádnou webovou prezentaci, je firemní Facebook profil naprostou samozřejmostí. Vždyť jde o jednu z největších sociálních sítí na světě, kde můžete své dobré jméno šířit nejenom v České republice, ale také v zahraničí.

Základem úspěchu je dokonalá péče o takovou propagaci. Pravidelné příspěvky, zveřejňování akcí, fotografií hotové práce a komunikace se zákazníkem. V okamžiku, kdy tohle všechno zvládnete na sto procent, je nejvyšší čas své sítě rozhodit mnohem dále. K dispozici totiž máte i ostatní sociální kanály.

  • Twitter – Sociální síť, prostřednictvím které budete prezentovat krátké a výstižné zprávy o rozsahu do 140 znaků.
  • LinkedIn – Virtuální místo, kde se shromažďují především profesní životopisy jednotlivých lidí. Tento portál vám umožní prezentovat se všemi svými zkušenostmi, referencemi a podrobným životopisem.
  • YouTube – Videokanál, s pomocí něhož vaše písemné projevy můžete převést do vizuální podoby. Stále více lidí sleduje a odebírá YouTube kanály, kde mohou být prezentovány rady, tipy a informace libovolného charakteru.
  • Instagram – Sociální síť zaměřená na fotografie. Zde budete důležité a potřebné informace sdělovat díky obrázkům.
coffeebeanworks / Pixabay

To jsou pravděpodobně ty nejhlavnější sociální sítě, které by vás v rámci úspěšného podnikání neměli rozhodně minout. V závislosti na oboru, v němž budete podnikat, můžete samozřejmě volit i menší přidružené projekty, katalogy a speciálně orientované sítě.

Svěřte život na sociálních sítích odborníkům

Nyní vás možná napadne otázka, jak zvládat starost o všechny výše uvedené sociální sítě a při tom se úspěšně starat o vlastní business a přivádět jej k rozmachu? Vaše domněnka je správná. Jde to velice špatně. Proto řada živnostníků a hlavně velkých společností má buď vlastního člověka pro správu firemních sociálních sítí, nebo se spoléhá na specializované internetové agentury.

I tak se bezpochyby nevyhnete základní komunikaci se svými klienty a obchodními partnery skrze sociální sítě. Vždyť váš business je především o vás samotných, proto musíte být neustále vidět a slyšet.

Rate this post

Zveřejnit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *