Máte zkušenosti s reklamou na Facebooku? A přinesla vám to, co jste od ní očekávali? Pokud ne, možná jste zanedbali správné nastavení. Přečtěte si, čeho je reklama na Facebooku reálně schopná dosáhnout.
Proč nad reklamou na Facebooku přemýšlet
Víte, jaká sociální síť je největší na světě? Tušíte správně – Facebook. V roce 2018 jej aktivně využívalo 5,3 milionu Čechů. Určitě uznáte, že takové číslo již stojí za vaši pozornost.
Facebook přitom symbolizuje nejen perfektní platformu pro komunikaci s vašimi zákazníky. Využít jej můžete i k oslovení vašich potenciálních zákazníků. Stačí jen vědět, jak na to.
TIP: Úspěch reklamní kampaně spočívá i v propracované cílové stránce vašeho webu. Zvážit proto můžete vytvoření webových stránek na zakázku.
Reklama na Facebooku může mít mnoho podob
Na Facebooku můžete buď propagovat stávající příspěvek na vaší zdi, nebo vytvořit zcela novou reklamu. Součástí té může být jedna nebo více fotografií, nebo třeba video. Pokud vše vezmeme z trochu větší perspektivy, nabízí se především následující tři možnosti.
Remarketing pro opakované oslovení návštěvníků
Na Facebooku si můžete nastavit remarketingovou reklamu, která poslouží k opakovanému oslovení návštěvníků vašeho webu. Jedná se o skvělý způsob oslovení návštěvníků vašeho webu, kteří neprovedli požadovanou akci – například právě nebyli v nákupní fázi.
Brandová reklama pro budování značky
Jestliže jste ve fázi budování vaší značky, dokáže správně podaná reklama na Facebooku udělat divy. Podstatné je, abyste byli zábavní, odlišní a užiteční. Buďte vidět co nejčastěji a zároveň na různé způsoby.
Můžete cílit na konkrétní lidi
Na Facebooku můžete oproti jiným platformám poměrně přesně definovat své cílové publikum, kterému se reklama zobrazí. Stačí jen, když budete vědět, kdo je váš typický zákazník.
Na kolik vás reklama na Facebooku vyjde?
Mnoho lidí, kteří s reklamou na Facebooku začínají, jen jednoduše stisknou tlačítko Propagovat příspěvek. A čekají, že se stane zázrak. Ten se ovšem ve většině případů nekoná. Vy utrácíte spoustu peněz a nic z toho.
Problém je v tom, že takové reklamě chybí jakákoliv strategie. Facebook ji proto jen zobrazí většímu množství náhodných lidí. Někteří vám možná příspěvek olajkují či okomentují. Ale to je vše.
Standardně se u Facebookových reklam platí za zobrazení. Málokdo však ví, že se zde dá platit až za proklik na reklamu. To je pochopitelně mnohem výhodnější – zaplatíte až za reálného návštěvníka vašeho webu.
Více informací o tvorbě obchodně úspěšných webů se dozvíte na www.mdwebdesign.cz.