Věnujte čas analýze obsahu vašeho webu. Vyplatí se to

Webový obsah dokáže prodat vaše výrobky nebo služby. Víte, že jeho kvalitu můžete analyzovat? Prozradíme vám, jaké metriky jsou pro vás klíčové. 

Kvalitní obsah je důležitý

Chcete prodat vaše výrobky nebo služby? Pak věřte, že se o to nepostará povedený grafický kabátek webu, nejrůznější efekty či funkce. Klíčový je především obsah, který bude užitečný a relevantní pro vaše zákazníky. 

V Google Analytics si přitom můžete jednoduše ověřit, zda to váš obsah opravdu splňuje. Důležité pro vás bude sledovat několik metrik

TIP: Obsah je sice král, ale musíte jej mít kam umístit. Vytvořit web si můžete buď na vlastní pěst, nebo se obrátit na profesionály. 

Na co konkrétně se v Google Analytics zaměřit?

V prvé řadě je pro vás důležitá průměrná doba strávená na stránce. Nelze však jednoznačně stanovit, jaká doba je vyloženě správná – u každé podstránky webu tomu bude trochu jinak. 

Druhou podstatnou metrikou je procento odchodů, které značí, pro jaké procento návštěvníků dané stránky to byla stránka poslední. 

A třetí důležitou metrikou je míra okamžitého opuštění, což znamená, kolik ze všech návštěvníků ihned odešlo, aniž by provedli požadovanou akci.

Analýza podle typu stránek

Každý web má více podstránek, které jsou pro analýzu obsahu klíčové.

Rozcestník

Jako rozcestník se označuje taková stránka, která má návštěvníka pouze rychle posunout k obsahu, který hledá. Na základě toho lze říct, že na takové stránce očekáváme spíše kratší dobu návštěvy. Čím rychleji se totiž návštěvník dokáže zorientovat, tím lépe. 

Zároveň by zde však mělo být minimální procento odchodů. Pokud je vysoké, znamená to, že návštěvník pravděpodobně nenašel, co hledá. Nebo že se nedokázal zorientovat.

Stránky vašich výrobků a služeb

Takové stránky jsou určeny především k tomu, aby informovaly a prodaly. Protože chcete, aby lidé váš obsah opravdu četli, měla by tomu odpovídat i průměrná doba strávená na stránce. Zároveň i zde by mělo být co nejmenší procento odchodů. 

Košík a pokladna

V případě internetového obchodu máte pravděpodobně stránku, na které si návštěvník kontroluje obsah košíku, volí způsob platby a dopravy.

Pokud zde zaznamenáte vysoké procento odchodů, může to mít hned několik důvodů. Vašeho zákazníka totiž mohla odradit nabídka dopravy nebo její cena. Případně nabídka platebních metod nebo jejich ceny. Ale také se může jednat o to, že zákazníka nutíte do registrace, aby mohl nákup dokončit, případně vyžadujete informace, které vám z nějakého důvodu nechce dát.

Všechny tyto metriky najdete v Google Analytics. Jakmile je vyhodnotíte, věnujte čas jednotlivým úpravám

Více informací ze světa online marketingu a webdesignu najdete na www.mdwebdesign.cz.

Rate this post

Zveřejnit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *