Jak zlepšit nákupní zážitek firemních zákazníků?

V podnikání existují různé ukazatele výkonnosti. Ty klíčové seznamují společnost s tím, jaký zisk má z hlediska peněz, zákazníků, vedení, týmů, projektového managementu nebo profesionality. 

Jeden z nejvíce podceňovaných klíčových ukazatelů výkonnosti v obchodě je délka času, který zákazník stráví v obchodě. Délka času stráveného v obchodě, známá také jako doba pobytu nebo průměrná doba trvání, označuje dobu, kterou zákazník stráví v obchodě nebo na stránkách elektronického obchodu. Podnikatelé by neměli význam doby pobytu v obchodě podceňovat, protože čím déle lidé v obchodě zůstanou, tím více peněz utratí.

Které tři věci byste měli vědět o délce času, který zákazník stráví v obchodě?

  1. Co skutečně tento pojem znamená

Zatímco podnikatelé hledají způsoby, jak získat větší příjmy, měli by také hledat způsoby, jak si své zákazníky udržet spokojené a udržet jejich zájem o svou nákupní značku. Zákazníci, kteří zůstávají déle v obchodu, nejenže utratí více peněz, ale také bývají spokojenější, loajálnější ke značce a rádi se o své zážitky dělí s ostatními.

Například proto prodejci potravin, květináři nebo knihkupci umisťují kavárny a vinárny do svých prodejen. A podnikaví online prodejci dělají vše pro to, aby prodloužili dobu trvání návštěvy na svých webových stránkách, například díky přehlednosti webu, dobré rychlosti načítání nebo kvalitnímu obsahu stránek.

  1. Čekání nevadí

Ať už podnikatel spoléhá na zákazníky, kteří navštíví prodejnu osobně nebo na návštěvníky firemního e-shopu, čím více času zákazníci v obchodě nebo na webu stráví, tím pozitivnější je jejich celkový zážitek.

Přesto se mnoho podnikatelů mylně domnívá, že dlouhé čekání vede k negativním zkušenosti zákazníků. Čekání umožňuje zákazníkům prozkoumat prodejnu (potažmo webové stránky) a vše co nabízí. Pointa je v tom, že pokud podnikatel své zákazníky zabaví, nebude jim čekání vadit. Je velká šance, že se budou vracet znovu.

  1. Dostaňte zákazníky do pohybu

Dříve lidé chodili do obchodních domů pro oblečení, lůžkoviny, možná potřeby na zahradu a nic moc jiného. Tento druh základní transakční zkušenosti už ale nestačí k tomu, aby zákazníky zaujal. Co může podnikatel dělat? Například by mohl v jinak statickém nákupním prostoru vybudovat bar, kavárnu nebo restauraci. Ale lidé kromě pití a jezení také rádi zkoušení něco nového, akčního.

Firma zákazníkům může poskytnout zážitek, který je přiměje k pohybu. Pokud se zákazníci baví, zůstávají déle a stráví čas v prodejně objevováním dalších produktů a více utrácejí. Podnikatel se může zamyslet nad druhy zábavných zážitků, které by se nejlépe hodily do jeho firemního prostoru. Lze například uvažovat o obchodu se sportovním zbožím s golfovým studiem, který zákazníkům nabízí simulovanou hru golfu a povzbuzující nápoje. Zároveň si na stejném místě můžou zákazníci koupit novou sadu golfových holí. Nebo si lze představit karaoke bar a pódium, kde je možnost koupit hudební nástroje.

Maloobchodníci mohou vytvořit příjemnou atmosféru s atraktivními výlohami, příjemnou hudbou a pohodlným sezením. Ale lze udělat ještě víc. Budoucnost maloobchodu je ve věnování pozornosti tomu, co zákazníci skutečně chtějí. A když jim podnikatelé naslouchají, mohou zlepšit délku času stráveného v obchodě a tím i svůj prodej.

 

Rate this post