Jak v podnikání pomáhá chatbot

Chatbot nebo chcete-li komunikační bot se začíná objevovat na stále větším počtu webových stránek a sociálních profilů – a to i v češtině. Chatboti jsou vlastně softwaroví zaměstnanci, kteří dokáží plnit jednoduchá zadání či zodpovídat dotazy zadané hovorovým jazykem. Asi tušíte, že jejich schopnosti jsou dané objemem školení a znalostí, které jim jako zaměstnavatel poskytnete. 

Podívejme se na scénáře použití, které již praxe prověřila – zaměříme se na chatboty a digitální asistenty pro služby, personalistiku, e-commerci a uživatelskou podporu.

Digitální asistenti v HR a personalistice 

Čím více zaměstnanců společnost má a čím je větší poptávka po nových, tím větší úlevu personalistům přináší digitální HR asistenti. Možná jste již sami narazili na robotickou komunikaci s uchazeči o zaměstnání v první fázi výběrového řízení. Výbornou službu chatbot poskytne rovněž při zaškolování nových zaměstnanců, plánování směn a dovolených či zodpovídání častých dotazů ohledně firemních pravidel a bonusů.

Obchodní virtuální asistenti

Dokážete si představit virtuální mix zkušeného obchodníka, chytrého vyhledávání a intuitivních doporučení dle známých preferencí zákazníka? Ano, to je dokonalý virtuální asistent pro e-shop či jiný elektronický prodejní kanál. Cesta k takovému digitálnímu zaměstnanci vede přes jeho školení a sběr velkých dat o komunikaci a preferencích zákazníků. Začít je proto potřeba co nejdříve – abychom tato velká data nasbírali dříve než konkurence. 

V reálu již “základní” varianty obchodního chatbota fungují i v českém jazyce a pomáhají při hledání vhodných produktů dle zadání nebo historie procházení. Některé virtuální asistenty dokáží na základě minulých dotazů a nákupů zákazníka na konverzaci navázat i s odstupem času, nejčastěji prostřednictvím messengeru či sociálních sítí. 

Chatbot v uživatelské podpoře

Větší podniky a instituce nebo e-shopy s desítkami tisíc zákazníků řeší každý týden stovky dotazů na technickou podporu. I jednodušší chatbot dokáže základní dotazy vyřešit ihned a bez zatěžování specialistů. Jeho přínos je ale znát i u složitějších požadavků a problémů, protože chatbot shromáždí základní informace o uživateli, jeho situaci a problému, a urychlí tak řešení záležitosti lidskými specialisty. 

Asociace ICT připravila zajímavý přehled českých chatbotů: https://lepsi-reseni.cz/prehledy/chatbot/ 

Praktický příklad aplikace pro moderní podnikatele a střední firmy je Virtuální asistentka: https://www.profi-kancelar.cz/virtualni-asistentka/

Rate this post

Jeden komentář

Zveřejnit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *