5 tipů, které vám ušetří při startu podnikání

Pokud už jste s.r.o. založili chytře přímo u notáře, a tak ušetřili, je teď čas podívat se na to, jak se dá při startu ušetřit třeba přímo v kanceláři. Ne vše bude zrovna vám vyhovovat, ale i když si z pěti tipů vezmete k srdci dva, bude vaše podnikání hned od startu méně nákladné.

Nakupte si zařízení kanceláře v bazaru

Bazary jsou plné kancelářského nábytku. Ty kamenné i ty internetové. Stačí chvilku hledat a za kancelářský nábytek ušetříte i více než dvě třetiny ceny. Vůbec přitom nejde o kompromis. Často jde o atraktivní zánovní nábytek bez vad. Dokonce máte možnost svoji kancelář zařídit stylověji. Proč zůstávate u kancelářského nábytku? Vždyť vaše kancelář bude vypadat ještě atraktivněji, když bude připomínat stylový obývací pokoj nebo kavárnu. Vždy však záleží na typu vašeho podnikání i na tom, jestli budou v kancelářích sedět i další zaměstnanci a jakou činnost budou vykonávat.

Hned od startu šetřete na elektrické energii

Téměř vás to na začátku nenapadne. Krásné prostory, za okny zeleň… A tam to začíná. Celý den svítíte od rána do večera, protože v kanceláři je nepříjemné přítmí. Vy možná zhasínáte, zaměstnanci ale opět rozsvěcují. Vyměňte hned klasické žárovky i zářivky za šetřící LED.Vytvořte rovněž pravidla, že se počítače či notebooky po odchodu zaměstnanců vždy vypínají. Nezapomeňte na stand-by, tedy pohotovostní režim různých spotřebičů, jako třeba LCD obrazovek, interaktivních elektronických tabulí apod., které v kanceláři máte. Vypínejte je zcela a nenechávejte je permanentně v pohotovostním režimu.

Šetřete na kancelářském tisku

Tisk různých dokumentů umí být pořádnou nákladovou položkou firmy. O to více, pokud nemáte vše zcela pod kontrolou a ve firmě si tiskne dokumenty každý ze zaměstnanců. V první řadě je dobré zvážit nákup úsporné tiskárny. I když jsou na první pohled laserové tiskárny dražší, rozhodně nakonec na tisku na nich ušetříte. Nejdůležitější je pak ale nákup tonerů za dobré ceny. Právě náplně do tiskáren totiž tisk dokumentů v kanceláři zcela zásadně prodražují. Nikdy nekupujte tonery narychlo někde v kamenných obchodech, ale najdete si svého stálého online dodavatele.

TIP: Firma Miroluk nabízí levné tonery do tiskáren

V sortimentu nabízí za výhodné ceny kompatibilní tonery do různých typů tiskáren, které jsou stejně kvalitní jako originální, avšak za mnohem výhodnější cenu.

Koupíte je snadno přes e-shop firmy: www.miroluk.cz.

Auto do firmy je drahé, zkuste operativní leasing nebo pronájem

Nákup auta do firmy se příliš nevyplatí. Kvůli odpisům je mnohem výhodnější leasing. Ale ten klasický dnes rozhodně ve firmách nevede. Hitem je operativní leasing, kde se vám o provoz auta stará leasingová společnost a vy si platíte pouze pohonné hmoty. Podobně dnes již začíná fungovat i dlouhodobý pronájem aut.

Zaměstnanci na HPP nejsou jediným řešením

Potřebujete lidi? V zákonných normách lze lidi na práci najmout i jinak než na hlavní pracovní poměr – na Dohodu o provedení práce, Dohodu o pracovní činnosti, hradit jim za práci na základě autorského honoráře a máte rovněž možnost outsourcovat služby jiných firem. Pokud již potřebujete v začátcích podnikání někoho zaměstnat, zkuste získat na Úřadu práce dotaci na pracovní místo.

Kdo šetří, má za tři

Ale zejména má na další investice do své nové firmy a na její rozvoj. Utrácet proto zbytečně třeba za drahé tonery je plýtváním. Chytré podnikání, to je podnikání s dobře optimalizovanými náklady.

5 tipů, které vám ušetří při startu podnikání
Ohodnoťte

Komentáře:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *