Jakmile si vyřešíte technickou stránku e-shopu, tak Vás čeká to nejtěžší a to dostat na Váš e-shop zákazníky. Nový e-shop ale zákazníci jen tak sami nenajdou, musíte tomu pomoci. Z pohledu zákazníka je nejdůležitější průchod nákupním procesem. Provozovatel e-shopu by si měl sám projít celým procesem nákupu čistě z pohledu zákazníka a přesvědčit se, zda je srozumitelný a nákupní košík dobře nastavený. Někdy se mohou objevit chyby, které zákazníkovi nedovolí nákup dokončit.
Jak dostat zákazníky na web?
Je třeba vymyslet způsob, jak svůj web dostat k lidem, kteří by mohli mít o vaše produkty/služby zájem. K tomu je nezbytné využít vhodné marketingové kanály. Sestavení vhodného marketingového plánu je poměrně náročná disciplína, která by vydala minimálně na samostatný článek. Můžete se například zaměřit na vyhledávače (PPC, SEO) a oslovit publikum, které již produkt/službu aktivně hledá. Nebo můžete naopak využít třeba sociální sítě (Facebook, YouTube) a oslovit publikum, u kterého je předpoklad, že by daného produktu/služby mohlo využít. Pokud budete mít čas, aby vaše podnikání rostlo pomalu, a jste trpěliví, bude obsahový marketing fungovat. Ale pokud chcete nastartovat vaše podnikání ihned, budete muset udělat nějaký druh propagace, a budete muset téměř jistě zaplatit.
Naprosto klíčovými kanály pro přivádění cílené návštěvnosti jsou pro e-shopaře zbožové srovnávače, PPC reklamy a výkonnostní reklama na Facebooku. Většina z předních sociálních mediálních služeb (Facebook, Twitter) nabízejí i nějakou formu placené reklamy. Tyto služby mohou řídit značné množství návštěvnosti na vašem e-shopu. Není nutné, abyste byli na všech sítích. Úplně postačí, když si vyberete jednu či dvě, které se hodí k vašemu záměru, a na ně se budete soustředit. Firma vyrábějící designové dekorace do bytu se může prezentovat například na Facebooku a Pinterestu, začínající fotograf na Instagramu nebo Flickru a mediální agentura na Twitteru a LinkedInu. Ať už pro svůj e-shop zvolíte nakonec jakoukoli síť, je důležité, abyste na ni přidávali obsah pravidelně a nesnažili se za každou cenu jenom prodávat. Sociální sítě jsou především o zábavě a edukaci, a tak je k nim nutné i přistupovat.