Pokud podnikáte v libovolném oboru a prodáváte věci prostřednictvím kamenného obchodu, určitě vám hlavou někdy proletěla myšlenka, co si takhle k běžné prodejně zřídit ještě internetový obchod? Vždyť, takovým krokem by šlo ještě zvýšit potenciální zisky.
Jenže, není všechno zlato, co se třpytí. Rozšíření kamenného obchodu o e-shop může být komplikovanější, než se na první pohled zdá. Abyste si udělali představu o tom, zda se vám takový krok vyplatí, přinášíme několik tipů, jež vám na takovou otázku pomohou nalézt odpověď.
Pozor na vícenáklady
Se vstupními výdaji do nového e-shopu musí počítat rozhodně každý. I když, dnes je lze do jisté míry minimalizovat za pomoci pronájmu hotového řešení. Zmíněnými vícenáklady však máme na mysli něco trochu jiného.
Uvědomte si například to, že při prodeji zboží přes internet vám vzniká povinnost, přijmout od zákazníka vrácené zboží do 14 dnů, když si to rozmyslí. To znamená náklady na poštu, balící materiál a čas strávený s potřebnou administrativou. Možná i díky tomu byste si měli na počátku důkladně promyslet systém účtování, který se bude týkat nejenom dopravného, ale také právě vráceného zboží a dalších věcí.
Ceny v obchodě a v e-shopu
Je pochopitelné, že v kamenném obchodě budete mít pravděpodobně větší marži na zboží, což je i trochu logické. S klasickým obchodem totiž konkurujete jen blízkému okolí, kdežto s internetovým e-shopem se vašimi konkurenty stávají v podstatě všechna další online řešení.
Otázkou tedy zůstává, zda sjednotit ceny v obchodě a e-shopu či nikoliv. Určitě bude na zákazníka působit lépe, když k takovému sloučení dospějete. Na druhou stranu byste se neměli okrádat o patřičnou marži, jež by rozhodně neměla klesnout pod 20 %. Toto rozhodnutí je tak spojeno s celkem podrobným propočtem, jaký krok se vám vyplatí.
Chcete uspět? Musíte mít kvalitní služby
V případě kamenného obchodu je to celkem jednoduché. Zákazník přijde, nakoupí a odejde. U e-shopu jsou lidé zvyklí na lepší a nadstandardní servis, bez něhož jenom stěží obstojíte před konkurencí. To znamená, že dohodnout si budete muset rychlou přepravu zboží k zákazníkovi, poskytovat budete třeba telefonní servis a podobné věci. Otázkou tedy zůstává, zda na něco podobného máte časový prostor a lidské zdroje.
E-shop ke kamennému obchodu – ano či ne?
E-shop je bezpochyby praktickým doplňkem kamenné prodejny, který může generovat jisté zisky, důležité je však promyslet to, zda vám takový krok přinese opravdu kýžené výsledky a vyplatí se vám. To už je však na individuálním rozhodnutí každého podnikatele.