Jak začlenit sociální sítě do podnikání?

V dnešní době platí, že pokud není někdo na sociálních sítích jako by nebyl. A 100% to platí v oblasti podnikání. Jak se dají sociální sítě v podnikání využít? 

Sociální sítě používáme každý den ať už pro komunikaci s rodinou nebo přáteli. Jejich používání se ještě znásobilo s příchodem pandemie covidu. Běžnou normou se v té době stal nákup v e-shopech a přes dovážku ať už jídla, nákupů potravin nebo jiných produktů.

Zákazníci si tedy zvykli sledovat nabídky prodejců i přes sociální sítě. I věkově starší zákazníci se naučili využívat prostředí sociálních sítí, dnes tedy přes ně nakupují všechny věkové kategorie.

Jaké výhody přináší sociální sítě v podnikání?

Podnikatel by měl vědět, na jakou cílovou skupinu míří. Pokud ji zná, může díky sociálním sítím úspěšně mířit na správný okruh zákazníků. Navíc komunikace přes sociální sítě je rychlá a efektivní. Díky ní lze v reálném čase odpovídat na dotazy zákazníků nebo řešit jejich reklamace.

Firma může zákazníky oslovit zajímavou grafikou i obsahem. Díky tomu se zvýší i povědomí o značce a o službách, které firma nabízí. Je tomu tak, protože zákazníci rádi lajkují, přeposílají nebo sdílejí věci a příspěvky, které se jim líbí.

Pro podnikání je doporučeno působit na dvou až třech sociálních sítích. Sociální sítě by měl podnikatel vybírat podle firemní cílové skupiny a podle firemního produktu. Je také dobré vědět jaké možnosti podnikatel má ve vytváření obsahu.

Ze kterých sociálních sítí si může podnikatel vybrat?

Facebook

Facebook nyní ztrácí v ČR uživatele, používá ho okolo 4,9 milionu lidí. V posledních letech ho používá především střední a starší generace. 

Facebook se dá využívat jako inzertní platforma, ale také ke komunikaci se zákazníky a budování brandu. Co se týče formátů příspěvků, dají se zde umístit fotografie, text, video, prezentace, alba fotek nebo spustit živé vysílání. Mezi nejoblíbenější formáty na Facebooku patří formát Stories. 

Facebook má profesionální nástroje pro správu firemního profilu a tzv. Meta Business Suite, což je stránka, kde lze spravovat nejen facebookový profil, ale také propojit i profil instagramový. Vyšší návštěvnost příspěvků lze podpořit i placenou reklamou.

Instagram

Instagram byl na začátku určen pro sdílení fotek a vytváření galerií fotek. To se ale nyní mění. Jelikož jsou stále více oblíbenější videa, Instagram nyní klade důklad na Stories a Reels. Reels jsou zábavná videa, kterými se dá kreativně vyjádřit příběh firemní značky nebo informovat publikum o něčem novém. 

Na Instagramu působí mnoho tzv. influencerů, neboli lidí, kteří ovlivňují svými názory své sledující. Díky tomu vzniklo odvětví influencer marketingu, které může výrazně posílit firemní marketing. Instagram je výborný pro prezentaci firem a značek a budování firemního brandu.

Instagram využívá v ČR mladší generace, zhruba 3,6 milionu lidí.

LinkedIn

Sociální síť LinkedIn je známá jako sociální síť pro zaměstnavatele a zaměstnance. Není určena jen k hledání zaměstnanců, ale také k networkingu a podpoře firem.

Na LinkedIn lze hledat a kontaktovat potenciální klienty. Příspěvky zde by měly být o novinkách, tipech a trendech z oblasti, ve které firma podniká. V ČR využívá LinkedIn 2 miliony uživatelů.

TikTok

TikTok je sociální síť, která je určena k vytváření a sdílení krátkých videí. Jedná se o globálně nejoblíbenější aplikaci staženou v letech 2020 a 2021. V České republice patří TikTok k nejrychleji rostoucím sítím hlavně mezi mladou generací, je na něm 1,9 milionu Čechů.

Shlédnutí videa trvá většinou jen několik vteřin, a proto by měl být obsah videa jednoduchý a zaujmout v prvních vteřinách. I na TikToku působí influenceři, kteří propagují různé produkty. Největší úspěch na TikToku mají firmy z oblasti kosmetiky, módy, hraček nebo gamingu.

Twitter

Twitter umožňuje uživatelům přispívat svými tweety neboli krátkými textovými sděleními. Je zde možné umístit také video, fotku nebo odkaz. 

Příspěvky musí být stručné, aktuální a rychlé. Je také dobré sdílet relevantní tweety jiných uživatelů. Tuto síť využívají známé osobnosti, politici nebo novináři. V ČR tuto síť využívá 790 000 uživatelů.

YouTube

V České republice se jedná o nejpopulárnější sociální síť, používá jí 8 milionů lidí. 

Tato sociální síť je určena pro sdílení videoobsahu. Ideální je pro hudebníky a další audiovizuální umělce, ale nejen pro ně. Známí youtubeři ve svých videích prezentují své oblíbené produkty, podniky, restaurace apod. Novým trendem na Youtube jsou tzv. Shorts – krátká videa do 60 sekund, která lze jednoduše kreativně upravovat podle profesionálních schémat, a to pouze pomocí chytrého telefonu. Oblíbené jsou i živá vysílání a edukační videa.

 

 

Zdroj obrázku: freepik.com, natanaelginting

Rate this post

Zveřejnit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *