Jak rozvíjet osobní značku na internetu a mimo něj

Osobní značka je jedním z hlavních důvodů, proč se profesionálům na dnešním trhu daří získat nové projekty a zároveň vede k firemnímu rozvoji. Proto je důležité, aby podnikatelé přemýšleli o tom, jak o své osobní značce zvýšit povědomí na internetu i mimo něj.

Co je osobní značka? Jeff Bezos, zakladatel společnosti Amazon, říká, že je to „to, co o vás ostatní lidé vědí a říkají, když zrovna nejste přítomni“. Jde o to, aby okolí podnikatele mělo povědomí o tom co podnikatel dělá a jak se projevuje. To vede k lepším profesním příležitostem, návrhům, projektům a rozšíření podnikatelských schopností a rozvíjení talentu zaměstnanců. Pokud práci podnikatele nikdo nezná a neuznává, tak ani není možné získat nové příležitosti v podnikání.

Podnikatel může být ve svém oboru výjimečným profesionálem s dlouholetou zkušeností, pokud ale nesdílí své výsledky na internetu a sociálních sítích nebo se neúčastní přednášek a konferencí, zůstane v kolonce neobjevených osobností a tím i pádem zůstane neobjevená i jeho firma.

Podnikateli může pomoci 5 tipů:

Kvalitní obsah na sociálních sítích

Možná je podnikatel dobrý v prezentaci naživo, neměl by ale zanedbávat ani svou osobní značku na sociálních sítích. Kvalitní obsah, který vypovídá o tom co podnikatel umí, je to, co odlišuje jeho a jeho firmu od konkurence.

Je potřeba si definovat na kterých sociálních sítích být, připravit si kalendář obsahu témat, na která se podnikatel specializuje, a promyslet na jaké zákazníky se zaměřit. Uživatele sociálních sítí lze oslovit i živým vysíláním. Osobní značku lze ve světě internetu rozvíjet díky strategiím založených na poskytování pravidelných, užitečných a kvalitních informací.

Offline a online kalendář akcí

Být na akcích, kterých se podnikatel účastní osobně nebo virtuálně vyžaduje přípravu témat a zdrojů, které bude podnikatel k jejich realizaci potřebovat. Je proto dobré věnovat nějaký čas k naplánování toho co bude nejefektivnější pro prezentaci, ať už před živým publikem nebo před tím virtuálním. Akce jako veletrhy, výstavy nebo konference jsou vynikající způsob, jak rozvíjet své profesionální dovednosti a dát najevo podnikatelovy myšlenky, názory, zkušenosti a informace. Je to provádění osobního brandingu offline i online.

Podcast 

Další skvělou alternativou, jak dále rozvíjet osobní značku a přispívat nad rámec kanálu YouTube (pokud ho podnikatel potažmo firma má), je možnost rozvíjet podnikatelovy myšlenky prostřednictvím formátu jako je podcast. Podcast je v současné době velmi oblíbený, lze jej poslouchat kdykoli a sledovat konkrétní témata. Lze ho poté také nahrát na firemní YouTube kanál a přidat tak další hodnotný obsah pro firemní publikum.

Převod offline zákazníků do online světa a naopak

K velkému rozvoji značky přispěje pokud se podnikateli podaří pozvat lidi, kteří firmu sledují na sociálních sítích, na firemní offline akce a naopak zákazníky, kteří firmu sledují z offline světa na sociální sítě. Jak sociální sítě, tak akce, které osobní účast na akcích, jsou dva pilíře strategie pro budování osobní značky. 

Vzdělávání se v profesním oboru

Nemusí se jednat pouze o technické školení z podnikatelova oboru, lze absolvovat kurzy veřejného vystupování, asertivní komunikace, marketingu nebo reklamy. To podnikateli umožní zlepšit měkké dovednosti a dosáhnout nové osobní i profesní úrovně.

Je tedy dobré nezapomínat na osobní značku a na zákazníky, kteří každý den sledují a hodnotí jak chování podnikatele, tak firemní služby. Budování osobní značky vyžaduje vytrvalost a trpělivost, ale výsledky pak stojí za to a přinese i rozvoj podnikání.

 

Zdroj obrázku: Unsplash.com

Rate this post

Zveřejnit odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *